onsdag 15. november 2023

Tur til India del 9.

 Mandag 30. oktober våknet jeg opp til en strålende morgen i Agra. Etter frokost sjekket vi ut fra hotellet. Så pekte vi ut hvilken koffert som var vår, og de plasserte den i bussen. Denne dagen skulle vi kjøre videre til Delhi. Da alle satt klar, startet vi turen. 

Vi er klar å dra fra Agra

Livet var alt i gang
Mye boss
Barn på skolevei

Litt senere passerte 
vi en elv

 
 Guiden kom rundt i bussen og viste oss bilder fra en søndagsavis, da brukte herrer og avertere etter bruder, og bruder brukte å avertere etter brudgommer.

Brud ønskes

Brudgom ønskes

Det ble stopp for vi skulle besøke en butikk som solgte forskjellige varer. Vi gikk inn og så på varene, men meg ble det bare to pakker te. Dette stoppet gjorde vi før vi kom ut på landet.

På vei til butikken

Inne
Her er min handel

Vi fortsatte og snart passerte vi en trafikk-kontroll


Lenger ute på landet ble det mer landbruk. Jeg så til og med kameler i arbeid. Flere steder var en del folk i arbeid.

Landbruk

Blomster så vi også

Ute på landet



Jeg så også kameler i bruk


Etter hvert nærmet vi oss utkanten av Delhi. da så vi parkene utenfor var  et trist syn. Men først så det bra ut.


Vi nærmer oss utkanten
Bra også 
Første parken jeg så
Men denne så trist ut

Da vi kom til Delhi, var det første vi gjorde å kjøre dit vi skulle ut og kjøre sykkel-taxi. Bussen ble plassert og vi ble fulgt dit vi skulle starte. Vi hadde flott kveldslys.  Da alle var plassert, startet livet. Vi var to i  hver vogn.

Vi er klar

Livet startet

I full driv

Så inn i basaren

En i full driv


Det ble litt av en trengsel og lurveleven. Jeg ble forundret over ledningene som hang gatelangs i store
klynger. Folk og sykler sloss om plassen. Jeg var glad da turen var over.

Ikke særlig bra
Litt av bebyggelsen
Syklister
Vi passerer noen
smilte og vinket

Passerer handel

Jeg var sjeleglad da turen var over, men den var artig å være med på. Nå kjørte vi til hotellet og sjekket inn. Jeg var fornøyd med rommet, Nå gjorde vi oss klar til avskjedsmiddag, Da ble det taler av Guidene og en koselig middag.

En del av rommet


Før middag ute i hotell-hagen.
 

Ved bassenget
Guiden ved middagen
Fra middagen

Fortsettelse i morgen.




 




 















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar