tirsdag 7. november 2023

Tur i India, del 5

Først må jeg avslutte del 4, for om kvelden skjedde det mer. Etter vi hadde sett på den opplyste byen Jaipur, fortsatte vi opp i høyden. Der ble det stop, og vi hadde flott utsikt ned til byen. Nå ble vi budt en gin tonic, den kunne vi kose oss med mens vi så ned på byens lys.

Utsikt mot borgen

                                      

     Videre ned til byen

Mer utsikt

Så kjørte vi tilbake mot hotellet. Rett bortenfor trappen man går opp mot hotell-inngangen lå en hage, og der feiret de bryllup. De vinket på oss, og noen av oss gikk bort, Men jeg forstod ikke mye av det som foregikk, og var ikke helt klar over hvem bruden var.  Så gikk jeg tilbake til hotellet og tok kveld.

Full feiring

Hvem er bruden

Er det henne
Nå gikk jeg til hotellet


Onsdag 26.10 ble jeg vekket kl. 06.30. Så ned til frokost, da tok vi med koffertene. Etter frokost, innom rommet og pusse tenner og hente handbagasjen. Før vi dro tok jeg noen bilder i resepsjonen. Så sjekket vi ut og gikk til bussen og tok plass. 

Jeg tok bilder fra resepsjonen

Fint hotell

Vi tok plass i bussen, og nå ble kursen satt mot Rantambore. Kl. 08.00 var avgang.

Rett før vi drar

Dørvakten var en flott type


Vi tok bilde av Vindenes Palass før vi dro fra byen. Det er som kjent ikke noe palass, .men en vegg harems-damene kunne sitte bak og se ut.

Vindenes palass
Her ved veggen


Først inn på verkstedet



Nå besøkte vi et smykkeverksted først, etterpå var vi inn i butikken. Der fikk to av damene festet flotte halskjeder rundt halsen, og vi fikk høre om smykkene. Og nå ble det også en liten handel. Jeg kjøpte  et par øredobber i sølv, men en liten turkis stein. Jeg hadde mistet de jeg hadde, nå skulle de erstattes.                                                                                            
En av damene med dyrt smykke
Her den andre


Nå fortsatte vi mot Ranthambore.


I skiftende terreng

Nå kom vi til et sted vi stoppet for å se nærmere på noen biler som de hadde satt sammen av flere sorter biler, de kunne til og med pumpe opp fra brønner. med dem. De så helt spesielle ut.

Her er et par av dem
Her en annen

Kuer gikk over alt

Vi kjørte videre mot Ranthambore 


Men nå skulle vi se et hjem en familie holdt på og bygge, det var snart klart. Men var ikke særlig trivelig i mine øyne. 


Fra rommet

Ikke særlig trivelig


Rett ved holdt en kvinne på å smøre noe på huset. Jeg var glad vi kom oss videre.

Vi dro vider

Vi fortsatte videre og jeg så de dyrket på åkrer. Endelig var vi framme og det var et grønt innbydende mest som en park.

Fra hagen
Så middag




 




Etter middagen skulle vi møte et sted og få orientering, samt høre om tigeren. Vi ble kjørt i jeeper dit i flott solnedgang. Nå fikk vi orientering om blant annet tigeren. Vi satt i et fint rom.

En fin kveld
Et fint sted

Orientering

Da dette var over. Dro vi hjem til våre bopeler, og jeg var svært fornøyd med min. Nå skulle det soves inn kjør til neste morgen.

Her skulle jeg sove

Fortsettelse.
 








 



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar