torsdag 16. november 2023

Tur til India, siste innlegg

Neste dag var det svært tidlig vekking, klokken 04.00. Det var bare å komme seg opp og gjøre seg reiseklar. Da jeg var klar, tok jeg siste overblikk på rommet, så ta med kofferten ned i resepsjonen.  I resepsjonen stod mange frokost-esker, en til hver i reisegruppen. Jeg hentet min, så sjekket jeg ut fra hotellet. Bagasjen ble lastet i bussen, og nå var alle møtt opp og tok plass i bussen.

Fra resepsjonen

Kursen var mot flyplassen, og snart svinget vi inn på veien mot denne flyplassen i Delhi. Så begynte jeg å se meg om, det var fortsatt mørkt, men godt opplyst. Jeg så grønne velpleide plener, ikke et rusk lå noe sted, og fint opplyst  hele veien. Jeg lurte på om jeg var kommet til en annen klode..

På vei til denne flyplassen

Flott opplyst

Før vi sjekket inn, stod vår indiske guide og fulgte med, vi vinket til ham før vi fortsatte til boarding.
Han hadde vært en flink guide.

Et siste blikk på guiden

Det ble en lang natt, men heldigvis hadde jeg tabletter.  På slutten av turen fulgte jeg med på skjermen, vi fikk servering på flyet.

Servering

Ikke godt å se ned til Jorden,
men her ser en daslyset

Så ser en bare konturene

Her mer oversikt

Så frokost før vi lander

Vi måtte vente en stund i Helsinki, men det gikk greit. Vi ruslet rundt og så på livet og handlet litt, så tok vi en matbit.  Videre siste strekket til Oslo. Turen hjem gikk uten noe problem, Vi var snart hjemme på våre hjemsted, India-eventyret var over.