torsdag 30. november 2023

Familietur til Thailand, del 1

Nå ville flere fra familien bli med til Thailand. Først dro vi til hovedstaden Bangkok, der vi bodde på et fint hotell som lå ved kanalen, og hotellet hadde et romslig basseng. Det ble flittig brukt.

Ved bassenget

Men nå skulle vi se oss om i Bangkok, og dro til området som hadde mange fine tempel. Vi hadde guide som fortalte.

Fra tempelområdet

Mange fine tempel

Nå ble det båttur på elven, og båten gikk med bra fart. Mye å se langs breddene. Her var både skur og finere boliger, Vi så også fine blomster.

På båttur

Også fine blomster og tre
Vi var på land og så
 et stort tempel

Vi sjekka ut fra hotellet for vi skulle videre. Først besøkte vi et museum World War museum, derfra gikk vi og så gravplassen der 6000 fanger lå gravlagt. De mistet livet under byggingen av Death Railway. Det var trist å se.

Fra gravplassen

Neste vi dro til var Broen over Kwai.
Her møtte vi andre turister

Vi var også med en tur på Dødens Jernbane. Mannen som satt ved vinduet er ukjent. Men vi fulgte toget et stykke.

På toget

Nå sjekket vi inn på hotellet vi skulle bo. Vi spiste lunsj der før vi dro på båttur, senere slappet vi av på hotellet.

På båttur

Neste morgen etter frokost skulle vi ut og ride på elefant. Det ble spennende. Etter rideturen kunne en bli med og fore elefantene.

På elefant-ryggene
Her kommer flere

Det var artig

Her mates elefantene

Så ble det flåte-tur, det var artig. Senere dro vi tilbake til hotellet og spiste middag, det hadde vært en dag med opplevelser.