mandag 18. august 2014

Dager i Spania, fra ferien sommeren 2014

Etter cruiset var vi nå på plass på solkysten i Spania. Vi våknet til varmt, fint vær søndag morgen. En titt på nærmiljøet på morgenkvisten.

På terrassen

Litt for varmt i sola, så da er skygge godt å ha, samt et basseng å dyppe seg i når det blir for varmt. Eller en kan bare rusle rundt og se på hagen.

Bassenget godt å ha

Fin hage


Sjøl om det var søndag var butikksentre åpne, en liten tur dit stod på programmet. Godt å komme inn i skyggen fra den knallvarme sola. Noen shoppet litt.

Hedda i nytt skjørt

Det ble grilling denne kvelden også.


 Mandag skulle vi kjøre til Calpe. De yngste skulle på stranda, andre skulle trimme langs strandpromenaden, eller bare sitte på en kafe og se på folkelivet.

I Calpe

Calpe er en liten by i Valenciaregionen. Her er jevnt klima stort sett hele året. Calpe ligger ikke langt fra Alicante, eller fra Benidorm.

 Ved stranda

Utpå dagen ble det lunsj og avslapping.

Klar for å dra fra Calpe

Det var tid å returnere til feriehuset, til basseng, solsenger og skygge.

Ved skyggen av palmene

 Dette var siste kvelden min for denne gang i Spania. De andre skulle være lenger, men nå hadde jeg vært på reisefot lenge. En siste titt på hagen før jeg tar kveld.

Sydenkveld

Tirsdag formiddag kjørte verten meg til flyplassen i Alicante. Vi kjørte gjennom det typiske landskapet som en også finner i de områdene.

Fra området ved Alicante

På bildet under nærmer vi oss flyplassen i Alicante. Verten fulgte meg helt til innsjekkingsdisken, så takket jeg for meg, og gikk gjennom sikkerhetskontrollen.

Vi er ved flyplassen

Så siste biten med fly til Oslo. Jeg hadde hatt litt av en sommerferie. Først en uke i Skottland, så en ukes cruise i Middelhavet, og nå avrundet med en helg på Costa Blanca i Spania. Flyreisen gikk fint. Dermed avrunder jeg del 5 fra sommerferien 2014.

På vei til Norge


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar