onsdag 20. august 2014

Tilbake til hverdagen, august- 14

Da er ferien over og hverdagslige sysler står på programmet. Forrige onsdags kveld etter jeg kom hjem, var været fortsatt mildt og fint for å være utpå kvelden.

Fortsatt fine kvelder

Den lørdagskvelden var det fullmåne og fint mens styggeværet Lena herjet andre steder og ødela mye på sin vei.


Her så jeg fullmånen

 Sist lørdagskveld var jeg på besøk. Det var Hedda også, men hun kom litt senere for hun hadde vært i selskap.

I en av finkjolene

  Når voksenpraten blir for kjedelig er det godt å ha noe å ty til.

Morsommere

 Så kom middagen på bordet. Det ser ut til at alle skal bli forsynt. Maten smakte ypperlig.

Middagen klar

  Men det har blitt en del regnbyer iblant, det tar på blomstene i balkongkassen. Noen begynner å tape seg litt, men noen holder ut.

Litt rufsete?

Nå er vi alt startet på siste del av august, og da passer det med et dikt av Skjæraasen: August er det mykeste myke jeg kjenner, den skjelvende streng mellom sommer og høst, denne dugg av avskjed i mine hender.

August på tampen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar