søndag 21. desember 2014

Da er jula rett rundt hjørnet, desember 2014

For første gang så jeg det var pyntet med lys på det lille huset ved Bryn plantesenter. Jeg har iallfall ikke lagt merke til det før. Bildet ble tatt rett før siste snøen kom.

Lys er kommet på

Mandag fikk jeg et fint julekort med bilde av Fabian, sønnen til Yvonne og Jørn. En lyshåret, søt liten kar. Men han ser ikke ut som om han liker akkurat situasjonen med fotografering. Kjekt å få slike bilder.

Fabian Kopperstad

 Tirsdag morgen kom litt mer snø og den pyntet opp sammen med den lille grana som er festet på det lille bygget her ved siden av leilighetsbygget.

Den lille grana

  Tirsdag gikk jeg i gang med å bake julemenn. Sjøl om jeg laget bare halv porsjon, ble det mer enn nok.

Julemennene er nå i boks

Onsdag morgen viste måleren utenfor kjøkkenvinduet 8 minus, men fint vær. Ut på dagen gikk jeg ned på KI- senteret, der så jeg en svær nisse som var satt opp foran lekebutikken.

Kjempenisse

Torsdag var jeg som fortalt en ettermiddagstur til hovedstaden. I posten på fredag kom mer julekort, og en flott hilsen fra familien May Britt og Terje som bor i nr. 10 i Tjørvåg. Nesten som i London. Kjempefint familiebilde, ser nesten ut som de er i varmere strøk, jeg synes det var stas å få. Har fått et julekort til som kommer lille julaften, for da skriver jeg en liten blogg før jeg starter på jula.

May Britt, Terje, Filip og Celina

I går så jeg over adventsgavene, det er ikke mange igjen nå på kalenderen. Stort spekter i gavene, fra minipenner til lite kubbelys som dufter godt. Fortsatt like artig.

Ukens adventsgaver

  Det ser ut for å bli kvit jul i år. Det er ikke mye snø, men mer enn nok, synes jeg. I går tok jeg bilde rett før sola forsvant bak åsen. Kaldt, men fint vær.

Kvitt, kaldt og fint


  




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar