søndag 18. oktober 2015

Halvveis i andre høstmåned 2015

Tirsdag var jeg en tur i Sandvika i et strålende høstvær. Ved elva og ellers stod trærne i det fineste høstskrud.

Naturen i høstskrud

Onsdag var det tid for den utenlandske musikksamlingen min. Først en kassett jeg kjøpte i Vietnam da vi var på rundreise i landet i februar 2004. Bildet under viser fra første dagen vi kom til Hanoi, den kvelden var vi alle i reisegruppa ut på en populær restaurant, der var underholdning med folkemusikk. Ganske uvante toner.

Underholdning i Hanoi

Vi reiste videre rundt i landet til blant annet Halongbukta, fløy til Danang, var i Hoi An, Hue, og Saigon. Vi avsluttet der vi startet i Hanoi og siste dagen spaserte vi i sentrum og shoppet litt i hovedgaten Don Khoi. Da kjøpte jeg kassetten jeg ble anbefalt. Det viste seg å være en gruppe som synger mer moderne sanger, men det er på vietnamesisk, så jeg forstår ikke et kvekk, men de synger fint.

Coveret


Fra frokosten på Mandarin hotell i Hoi An
 

Neste i bunken er CD-en jeg skaffet meg i Australia på rundreisen der i oktober 2005. Jeg kjente igjen noen av sangene, særlig Waltzing Mathilda.

Fra Australia

Vi startet rundreisen i Sydney, videre rundt om i landet og avsluttet i Perth. Det ble en eventyrreise med mange opplevelser. Bildet under viser det mest kjente fra Sydney, brua de skyter opp raketter nyttårsaften, samt den berømte operaen.

Fra Sydney
 
Kveld i Cairns

Monica fra reisegruppa nå på turen til Hellas, hørte jeg snakket om "verdensrommet" mitt da jeg nevnte datarommet. Det skulle hun likt og sett her på bloggen, og her kommer to bilder. Jeg er åpen for forslag, det er bare å si ifra.

Fra en vinkel

Fra en annen vinkel

Det har vært flotte høstkvelder denne uka, og med så mye sol om dagen lyser den ene lampen med solseller som virker. De to andre er for lengst kassert. Denne ene lyser i vei og skifter mellom grønt, rødt og blått.

Flotte høstkvelder

Lampen som fortsatt lyser


Torsdag var jeg som fortalt i selskap hos Dina som fylte år for en tid siden, og nå var det middag og selskap for familien. Det var kjekt.

Dina

Fredag morgen tok jeg et bilde for det var tre årstider på samme tid. På tak og biler lå det kvit frost rim, i åsene var skodde, og øverst var blå himmel.

Mye på en gang

Jeg må igjen nevne at det har vært et fantastisk høstvær, kaldt særlig om morgenen, men sola har skint dagen lang, kveldene har vært strålende med vakkert lys. Nå har månen begynt å vokse og tar seg fint ut på himmelen. Denne uka kan en iallfall ikke klage på været.

Kolsåstoppen i solskinn

Månen vokser

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar