lørdag 24. oktober 2015

Snart ferdig med oktober 2015

Da har vi igjen bare en uke av oktober. Uken som snart er over har egentlig vært ganske rolig, men det har skjedd forskjellig. Søndagen var jeg som fortalt på fotballkamp på Ullevål Stadion og så at Vålerenga vant over Sarpsborg 08. Det var spennende.

Søndag på kamp

Vi hadde hatt en uke med strålende høstvær, og starten av denne uka startet også fint. Mandag spaserte jeg en tur til KI- senteret, og da tok jeg bildet under.

Flotte høstfarger

  Tirsdag ble det mer musikk, to CD-er fra stabelen med plater kjøpt på reiser. Den første jeg lyttet til kjøpte jeg på Tenerife januar 2006.

Coveret
 
Vi var på langtidsferie på Tenerife i en måned. Grunnen var å få kortet ned på vinteren, samt å få trimmet. Vi gikk turer to- tre timer hver eneste dag. Vi bodde på hotell i Los Americas der bildet under er tatt.

På Tenerife

Vi dro på mange utflukter og så det meste av den kanariske øya. En av turene gikk til La Laguna som er nest største byen på Tenerife.

Fra La Laguna

Neste CD kjøpte jeg i november 2008 i Israel. Da gikk vi rundt på de kjente stedene i Jerusalem og så de berømte stedene vi hadde hørt om alt på barneskolen.

Plateomslaget

I Jerusalem

Vi var også i Betlehem og gikk på historiske stier. Da turen i Israel var over fikk jeg en diplom som bevis på at jeg hadde besøkt de hellige stedene. En svært interessant reise.

I Betlehem

Beviset

Tirsdag startet med overskyet vær og det regnet litt, men ut på ettermiddagen lettet det, om kvelden var det nesten skyfritt.

Kvelden ble bra

Men onsdag morgen var det ikke særlig god utsikt, tåken lå som et teppe over åsene. Bildet er tatt ca.  klokka 09.00.

Trist utsikt
 
Onsdags ettermiddag ble det fårikålmiddag til de i familien som kunne komme. De fleste kom rett fra jobb. Senere ble det kaffe og dessert. Kjekt med besøk.

Det ble fårikål

Janis var med

Hedda også

I dag er FN 70 år. I Aftenposten leste jeg en kronikk av statsminister Erna Solberg og utenriksminister Børge Brende som skriver om hvor viktig FN har vært for å løse mange av verdens konflikter. Men verden står overfor mange andre typer konflikter enn i 1945, og da må FN ta høyde for det. I kronikken siteres fra en sang med Elvis Presley: Mindre snakk og mer handling. Nedenfor er bilde av en kinesisk plakat om FN.

FN 70 år
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar