søndag 22. januar 2017

Januar 2017 er godt i gang

Kalenderen viser at vi alt har tre uker av januar 2017 bak oss, kun vel en uke igjen av andre vinter måned. Tiden er som et lyntog. I uke 2 hadde vi et strålende vær, sol om dagen, og da kvelden kom en vakker kveldshimmel. Men det var kaldt. Mandag 9. januar for eksempel nydelig vær, dagen etter tok jeg bilde av kveldshimmelen.

Kveldshimmelen


Jeg har også vært ute og fartet litt i starten på januar. Det har jeg fortalt om, men skal bare nevne det her. Torsdag 12. januar var jeg ut på ettermiddagen på to galleriåpninger. Bildet under er fra første åpningen på Kunstnerforbundet.

Kunst

Uke 3 nå i januar skiftet været til noen dager med grått, trist vær med skodde langt ned i åsene. Onsdag 18. januar var det skikkelig ufyselig. Trøsten var at om kvelden skulle jeg på ballett og se de berømte danserne fra Moskva.

Trist vær

Fra Svanesjøen

Torsdag var jeg som også fortalt i bursdagsselskap først, deretter gikk vi alle i samlet flokk til puben Underwater Pub og hørte på operasang. I bakgrunnen på bildet ser vi trappen der sangerne bruker å stå øverst når de sang.

Bursdagsbarnet til høyre

Av storhendinger som har skjedd ute og hjemme, må jeg først nevne presidentinnsettelsen i USA. Fredag 20. januar ble Donald Trump innsatt som den 45. presidenten i USA. Jeg så en del av overføringen i tv. Ikke alle amerikanere var like lykkelige for dette. Men valgt er valgt.

Presidenten innsettes

Kveldshimmelen var i alle fall flott


Til slutt vil jeg nevne våre norske håndballgutter som spiller i VM som holdes i Frankrike. Av inn ledende  kamper de har spilt vant de over Polen, og over Russland. De tapte for Frankrike, men vant over Brasil, så vant de stort over Japan, og i går over Makedonia. 

Seier i fem av seks kamper


Men i åttendedelsfinalen tror jeg de skal møte Danmark, og nå er jeg mer skeptisk. Det skal noe til å slå OL- vinnerne. Uansett hvordan det går, har våre gutter gjort en fantastisk innsats. Bildet under viser de norske og makedonske spillerne etter Norge vant kampen.

Nordmennene vant



    
 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar