onsdag 11. januar 2017

Mine reiser 2016, del3

Sjuende turen dette året ble en ferieuke på Malta. Vi var bare seks fra familien som dro 6. august, og ble til 13. august. Vi bodde i området St Julians.

Fra St Julians

Vi var på flere turer for å se oss om på Malta. Jeg hadde vært her før, men var da kun innom en dag da vi var på cruise. Vi tok en dag Hop- on buss for å se nordlige Malta, en dag tok vi ruten som gikk sør på Malta.

Nord på Malta

Sør på Malta

Da vi kjørte sørlige ruten på Malta, gikk vi av i hovedstaden Valletta da utflukten var over. I Valletta bor rundt 7000 mennesker så det er en liten hovedstad. Vi ruslet rundt i solskinnet før vi tok taxi til hotellet.

Fra Valletta

Vi besøkte også naboøya Gozo en formiddag. Interessant besøk. Da vi kom tilbake til hotellet etter slike utflukter, var det rett til bassenget og nyte badelivet.

Fra Gozo

Badeliv

 I St Julien

Neste tur var til Polen. Vi reiste via Berlin, så med bil til Stettin. Der skulle vi i party til en i familien.
Vi dro fredag 7. oktober og reiste hjem søndag 9. oktober direkte med fly fra Stettin.


Hunden Aira ville leke
Partyet i gang
Gjestene koset seg
Klar for hjemreise

Niende og siste turen i 2016 ble en tur til Lanzarote. Da reiste jeg i ensom majestet, og var en uke på den kanariske øya. Jeg hadde vært på flere av de andre Kanariøyene, men aldri Lanzarote. Jeg bodde i Playa del Carmen en uke. Jeg var på flere utflukter. Blant annet til den lille byen Teguise der er det største markedet, og holdes søndagene.

Fra Teguise

Jeg var også på en tur der vi blant annet besøkte nasjonalparken Timanfaya, et vulkansk område, og vi så all lavaen i forskjellige farger. En spesiell opplevelse.

Lavaområde

En annen tur gikk blant annet til et sted vi skulle vandre inne i grotter. Bildet under er fra grotten Cueva de los Verdes. Vi gikk langt innover.

Fra grotten

På denne utflukten besøkte vi også De tusen palmers by, og i området vi kjørte var et utrolig vakkert område, grønt, fint og med mye palmer.

Flott natur

Det ble en strålende uke på Lanzarote. Jeg bodde på et godt hotell med fin utsikt fra rommet, gikk turer på strandpromenaden og stranda. Pluss jeg var på flere utflukter og så mye av Lanzarote.

Utsikt fra rommet
Gikk turer i strandkanten


  
  

 

 
 

 
 






   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar