mandag 30. oktober 2017

To siste ukene i oktober 2017

Da er vi komne til slutten av oktober, i morgen er siste dag i andre høstmåned. Tiden har hastverk og skynder seg videre. Været har vært varierende som vanlig, men siste dagene har vært fint. Men tirsdag den 17. oktober lå skodden ned i åsene.

Skodde

Onsdag 18. 10 var jeg som fortalt før en tur inn til Oslo for å se på de fine høstfargene. Var først i Slottsparken, så en spasertur på Karl Johan. Da fikk jeg også kinesisk te i gave fra familie som  nettopp hadde vært i Kina.

Høstfarger i Slottsparken

Fra Karl Johan

Kinesisk te

Forrige torsdag som var den 19. 10 våknet jeg opp til de første minusgrader. Hustak og biltak var hvite av rim, og måleren viste 2 minus.

Første kuldegrader

Dagen etter, fredag 20. 10 så jeg en artig annonse i Aftenposten. Jeg regnet med at de i annonsen siktet til fjellet Mannen der en del av fjellet trodde en ville rase ut. Det var mye om det i media. Men fjellet roet seg denne gangen også.

Annonsen

Søndagen ble det lunsj hos meg der flere fra familien kom. De fikk servert smørbrød. Senere på dagen ble det også fårikålmiddag på de som bodde lengst unna.

Lunsjbordet klart

Noen av gjestene
Janis tok del
Onsdag ble det kino på Majorstuen, da var vi flere fra familien som var i det nyoppussede Colosseum og så filmen Snømannen. På bilde under ser vi detektiven Harry Hole i filmen.

Fra Snømannen

Fredag var de av oss som kunne møte til forsinket bursdagsfeiring i Oslo. Stuen var pyntet med fine blomster, og jeg måtte ut på balkongen for å se på utsikten, høstfargene var flott dekorasjon i naturen.

Gladioler
Utsikt med høstfarger

Det ble servert nydelig middag med laks, og med kylling, ris, og grønnsaker. Etterpå kom flere typer frukter. Alt smakte nydelig. Det ble et hyggelig selskap. Alltid kjekt å møtes.

Middagen klar

Frukter

Bursdagsbarnet og Janis


 




  

  

 



  

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar