onsdag 26. april 2023

Siste innlegg om Japan-turen

Det var tirsdag 11. april og avreisedag, men hadde som fortalt sett en god del på formiddagen. Etter lunsj, gikk vi tilbake til hotellet og satt en stund i resepsjonen, før vi tok T-bane til togstasjonen. Så tog til flyplassen Haneda som er en av de største flyplassene i Tokyo. Vi sjekket inn på flyet til Helsinki, og Håvard fant stedet han skulle putte den wifi-ruteren han hadde lånt, og hentet her da vi kom. Men det var enda en god stund før flyet skulle dra.

Bilder tatt på vei mot flyplassen

Vi er straks framme

Først gikk vi og så i butikker, og vi spiste litt. Det var enda en stund til det ble boarding, så vi gikk   bortover i gangene til et hotell som lå her på flyplassen. Der fant vi en fin salong, en kelner sa vi kunne sitte der, og det var mulig å få bestille en forfriskning. Vi satt ved det store vinduet og hadde utmerket utsikt til bukten, og til den kvite broen som ble kalt Regnbue-broen, for om kvelden ble den opplyst i regnbuens farger, men det hadde vi ikke sett.

Salongen

Vi så bort til bukten

Broen var stilig

Nå var vi heldige, for vi fikk sett solnedgangen, og den var strålende. Det var som en perfekt avslutning på vår reise i Japan. Men da den var over, måtte vi gå til boarding.

Solen gikk ned

En fin forestilling

En blir aldri lei av solnedgang

Da alt var klart, gikk vi om bord i det store flyet som skulle fly oss til Helsinki. Flyet lettet ca. 21.10 japansk tid. Etter hvert fikk vi servert et måltid. Jeg gjorde som da jeg kom, tok en sovetablett. Jeg orket ikke å sitte våken i 13 timer.

Vi drar fra Japan

Her er middagen servert

Jeg ble vekket i god tid før vi landet i Helsinki. Jeg gikk nesten i surr med klokken. I Helsinki spiste vi frokost på flyplassen. Etter en del ventetid der, var det klart for flyet til Oslo. Flyet landet i Oslo i norsk tid rundt kl. 08.00. Jeg var døgnvill, nå måtte jeg starte med norsk tid. Jeg tok tog sammen med Håvard og PC til Oslo, der gikk de av. Jeg fortsatte til Sandvika, der gikk jeg av, så taxi hjem til mitt bosted.
Denne turen til Japan var en stor opplevelse. Jeg fikk et godt inntrykk av japanerne, de var høflige, og svært presise, og rent overalt. Mye interessant så vi på turen, og blomster pyntet opp.

De kan å lage fine steder