fredag 1. april 2016

Mars 2016 er over

Nå går dagene som et lyntog. Påsken er for lengst over. Tirsdag var det tilbake til hverdagen som startet med et grått trist vær. Regn og kun 4 plussgrader.

Trist vær

Torsdag var fin tid til å ordne opp i de siste CD- platene og få alt komplett. Nå spilte jeg country
musikk slik vi gjorde på turen i Sørstatene, USA. Vi hadde kjørt fra Nashville med kurs opp mot høgda. Men tok en avstikker fra hovedveien og svinget inn til Sevierville. Da hørte vi på Dolly Parton.

Dolly
 
Det var mitt ønske at vi skulle gjøre et kort stopp her, jeg ville se statuen av den kjente artisten. Dolly Parton vokste opp rett ved denne byen, og har helt sikkert mange ganger ruslet rundt i Sevierville. Her er statuen av den kjente sangeren.

Dolly med gitaren

Vi overnattet ved foten av skogen før turen fortsatte opp i høgda, vi stoppet et par steder for å se på skogen. Kanskje vi var heldige å så en svartbjørn? På toppen hadde vi god utsikt til Smoky Mountains.

Ingen svartbjørn å se

Smoky Mountains

Vi hørte på flere countrysangere på vår vei videre, også Kenny Rogers som var en som jeg hørte på i gårkveld. Det ble overnatting i Savannah, før vi fortsatte vi til Daytona Beach. Savannah er blant annet kjent for sine små grønne parker.

Kenny Rogers

I Savannah

Vi var et par dager i Daytona Beach, og der hadde jeg en fantastisk utsikt til havet. En morgen så jeg en delfin som boltret seg ved stranden, han hoppet og spratt.

Flott utsikt

Gjengen i Daytona Beach


På vei til siste sted vi skulle besøke, Orlando, ble også med livlige toner. Jeg ville høre country, som for eksempel Brad Paisly. Men innimellom annen musikk som ungdommen ville høre.

Brad Paisly
 
Siste dagene før vi reiste var vi i Orlando, der ble det mest badeliv, men besøk i Disneyworld. Men noen av oss dro inn til sentrum av Orlando, der hadde jeg ikke vært før. Så fly hjem til Norge etter en fantastisk kjøretur med livlig musikk gjennom Sørstatene i USA.

I Disneyworld

Magnolia Street, Orlando
 
 Badeliv i Orlando

Snart er turen over

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar