onsdag 27. april 2016

Mer om USA, april 2016

Jeg skrev i siste bloggen om turene til USA at jeg hadde vært der seks ganger, men det korrekte er åtte. For jeg må ta med dagene jeg var i Florida to ganger før jeg dro på cruise i Karibia. Første gangen var i 2010. Da bodde vi på Miami South Beach.

Bilde fra Miami

En dag dro vi på tur til Key West og der så vi huset til den kjente forfatteren Ernest Hemingway.

Fra Key West
 
Ved huset til forfatteren

Det var ikke så varmt da vi var i Miami, for vi var der i februar, men tur på stranden ble det.

På South Beach

Ved et vakthus på stranden


Her seiler vi ut fra Fort Lauderdale


Neste opphold i Florida var også flere dager før vi dro på cruise i Karibia. Nå var det i november 2014. Da var det god temperatur.

Første kvelden i Miami

Vi spaserte langs Ocean Drive der hotellene lå på rekke og rad, og vi gikk langs Lummus Park med alle de fine palmene.

Mange fine palmer
   
Jeg feiret bursdag i Miami og startet feiringen på Mandarin hotell. På uteterrassen var flott utsikt til downtown Miami i solnedgang.

Solnedgangen

Utseilingen fra Miami

Da vi kom tilbake fra cruiset, var vi et par-tre dager i Miami. Vi så en del da også. Blant annet det staselige herskapshuset som hadde tilhørt forretningsmannen James Deering. Det var bygd mellom 1914- 1916.

Utenfor herskapshuset

Mange fine detaljer

Før vi reiste tilbake til Norge ble det tid til et besøk på stranda. Da skulle alt være korrekt. Jeg har vært i USA 8 ganger. Hver tur spennende og full av opplevelser.

På stranda

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar