lørdag 23. april 2016

Nest siste uken i april 2016

Nå er vi nesten ferdig med april også. Hva har jeg gjort denne uken? Jeg starter med forrige lørdag som var 16. april. Da var jeg til middag hos en i familien og fikk samtidig se det splitter nye badet. Det var svært lekkert og moderne. Middagen smakte meget godt.

Herremåltid

Det var fint vær denne kvelden, men kjølig. Det var et fint lys på himmelen, og jeg gikk ut på terrassen og tok bilde av kveldshimmelen. Etter middagen ble det kaffe og kaker. Hedda slappet av i sofakroken.

Fint kveldslys

Hedda i sofakroken

Dagen etter, søndag 17. april, var jeg en tur inn til Oslo. Da ble det arrangert: Turist i egen by. En hentet Oslopass i Rådhuset, og kunne da besøke det du ville gratis i hovedstaden. Vi valgte Natur historisk museum på Tøyen. Det ble et interessant besøk. I gangen ved trappen opp til andre etasje hang utstoppa hoder av ymse dyr. Fra andre etasje så vi ned på skjelettet av forhistoriske dyr.

Utstoppa dyrehoder

Så blant annet Mikkel Rev


  Utsikt ned til første etasje


Avsluttet på Tøyen med torghandel


Osdag 20. april var jeg igjen på farten inn til Oslo. Da ble det besøk i Waldemars Hage, for der var samling av de som skulle på Stand up forestilling. Men først et herlig måltid med masse småretter.  Det skulle jeg være med på. Janis var selvsagt til stede.

Masse god mat

Janis er med

En luftetur ut på stuebalkongen måtte til for å se på utsikten derfra. En fin kveld, men kjølig også denne kvelden. Da de andre dro ut på byen, tok jeg bussen hjem.

Utsikt fra stuebalkongen

Ellers har dagene gått sin gang med vanlige gjøremål. Været har vært bra, men som nevnt kjølig. Men skogen er tydelig på vei til å bli grønnere. Bildet under tok jeg i dag på lørdag 23. april. Nå har vi kun en uke igjen av denne måneden.

Skogen viser tegn til vår

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar