fredag 29. april 2016

Jungelboken, april 2016

I går som var torsdag, var jeg på kino i Sandvika. Jeg så Jungelboken. Filmen er basert på Kiplings bok som kom ut i 1894. Før boken kom ble fortellingene publisert i populære magasin. Filmen er regissert av Jon Favreau født 1966, han er en amerikansk skuespiller, manusforfatter, produsent og regissør.

Filmen basert på boken
  

Regissør Jon Favreau

Filmen handler om gutten Mowgli som lever i jungelen, er vokst opp sammen med en ulvemor og hennes unger. Hans far ble drept av en tiger, dermed er den lille gutten alene i jungelen. Mowgli er den eneste virkelige personen som spiller i filmen. De andre skuespillerne har bare gitt stemmer til dyrene som har en rolle i filmen.

Gutten i jungelen

Gutten som spille Mowgli er Neel Sethi født i New York i 2003. Han er barneskuespiller og er av amerikansk- indisk opprinnelse. Han fikk rollen i konkurranse med tusenvis av andre, og gjør en god innsats i filmen.

Neel Sethi

Jungelen som Mowgli har hatt som hjem må nå legge ut på en farlig reise, for han blir truet av den farlige tigeren.

Den livsfarlige tigeren

Men Mowgli har hjelpere i jungelen som blant andre bjørnen Baloo, og panteren Bagheera. Det er mange spennende scener i filmen.

En god hjelper

Filmen er levende bilder og har nyeste teknologi- og fortellerteknikk. Vi blir med inn i en utrolig og magisk verden.

I jungelen

Jeg leste kritikken av filmen skrevet av forfatteren Erlend Loe, han sa at den var fantastisk og han skulle se den igjen. Dermed ville jeg se om det var tilfelle, og det var det. Jeg ante ikke at de kunne få så levende til ville dyr. Forestillingen jeg så var ikke i 3D, da ville mange av scenene bli altfor realistiske. Filmen har 9- års aldersgrense, for iblant er det scener som kan være skremmende for mindre barn. Jeg vil anbefale filmen, det er en spennende tur inn i jungelen.

Fra filmen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar