søndag 1. mai 2016

Siste uken i april 2016

Nå er sannelig april 2016 også over. Forrige lørdag som var 23. april hadde jeg gjort klar lunsjen, og kom på at jeg burde ta bilde når jeg hadde en sunn periode. Det ble en fiskekake delt i to, stekt og  med sunne ting til, pluss et krus te.

Lunsj

Endelig kom solen fra morgenen av. Flere dager har den kun tittet fram en stund ut på ettermiddagen. Men det kalde været fortsetter. Kun 4 pluss denne dagen.

Fint, men kjølig

Torsdag ble en begivenhetsrik dag. Først på kino i Sandvika der jeg så Jungelboken. En under holdende film om gutten Mowgli som vokser opp i jungelen.

Plakaten

Ut på ettermiddagen skulle vi møtes for å diskutere sommerturen som flere av oss skulle på i slutten av juli. På vei til samlingen passerte jeg hvitveis mellom trestammene. Et vårtegn.

Vårtegn
 
Middag skulle snart serveres, men plutselig hørte jeg korpstoner og gikk ut for å se. Det var det lokale korpset som var ute og øvet til 17. mai. Marsjen og tonene skulle sitte samtidig.

Korpsøving

Sommerturen samlet i år blir til Sørvest England, der skal vi kjøre i vakre omgivelser. Der er venstre kjøring, men vi har en ekspert i familien, Stephen som kommer fra London. Utfordringen blir å kjøre en større bil. Kjøreruten blir nå ganske nøye lagt. Hotell bestilt der det blir lenger stopp. En god del av turen blir avgjort. Men så blir det middag med indisk gryte og tilbehør.

God mat må til

Senere kom kaffen

Planer legges

Dina delte ut innbydelser til konfirmasjonen sin som er ut på ettersommeren. Men folk må få den i god tid så de legges inn i planene.

Innbydelsen

 
Som tida går
 
I går på lørdag holdt jeg på å svime av da jeg så ut. Det hadde snødd om natta. Et slør av snø lå på hustak, biltak og mark.

Hvor er våren?

Vi får trøste oss med et vårdikt av Jacob Sande. Han forteller om noen gutter som merker seg stadig nye vårtegn. Under kommer siste verset. Dikt tar seg absolutt best ut på nynorsk.

Slik gjekk vi den lange dagen
blant blomar og tre og dyr
og fulgte med storøygd undring
eit levande eventyr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar