torsdag 19. mai 2016

Slektstreff på Sunnmøre mai 2016, del 2

Neste samling var på hotell Thon i Fosnavåg der vi bodde. Et par timer før middag skulle vi møtes og se på gamle bilder. Mange av bildene rullet også på en storskjerm. Som nevnt gjaldt slektstreffet etter kommerne til Rasmus Selvåg og Rasmine Josefine Beate Reite. De fikk sju barn. På bildet under ser vi ekteparet og barneflokken. Inga, som er min mor, står midt foran på bildet. Alle på bildet er døde, det var også noen av søskenbarna våre. Nå møttes vi søskenbarna med våre barn, barnebarn og olde barn.

Familien vi mintes

Grethe og Solbjørg

Bilder studeres

Isabell med lillesøster og bror

Rune, Iza og Rannveig
ser bilder på storskjerm

På bildet under ser vi Rune med lille Olivia, samt Philip og Isabell som skøyer med lillesøster. Andreas kontrollerer at alt går bra.

Middagen startet og det ble mer prat rundt borda. Det var artig å treffe igjen søskenbarn og se de av deres familie som kunne komme. Menyen var først breiflabb, hovedrett var indrefilet av okse med tilbehør, dessert var ostekake. Under middagen var det flere som fortalte om minner fra da vi var små og ellers gamle minner.

Hovedrett

Dessert


Fra middagsbordet vi satt

 Folk trakk seg tilbake etter hvert, noen som bodde i distriktet skulle kjøre hjem. Vi skulle kjøre hjem neste dag, og ved frokosten neste morgen ble det høve til å prate med noen av de andre søskenbarna som bodde på hotellet. På bildet under står jeg mellom Ragnfrid til venstre og Sonja til høgre.

Søskenbarn

På hotell Thon var stort utvalg til frokosten, og et flott, gammelt bilde på veggen bak en av buffeene. Det viser at vi er ute ved havet.

Fra frokostsalen

Igjen ble det tid for litt prat i resepsjonen med søskenbarn som satt der før de skulle dra. Jeg angrer på at jeg ikke tok flere bilder, men var så opptatt med å prate med mine søskenbarn at jeg glemte å ta bilder. Så sjekket vi ut fra hotellet. Ved utgangsdøren stod utstilt klær fra riktig gammel tid.

Ved utgangsdøra
Vi drar fra Fosnavåg
 
Vi kjørte til Hareid og sannelig lå Sulesundfergen der, og vi kjørte om bord. Den var ti minutter forsinket fordi den ventet på en ambulanse. På Sulesund kjørte vi på land og satte kurs mot Øst landet. Da vi skulle kjøre over Tresfjordbrua, tok jeg bilde. Da vi kom, ble vi forundret, for plutselig lå en ny bru der. Nå tok jeg altså bilde.

Tresfjordbrua

Vi spiste middag på Dombås, så fortsatte vi videre, og nå ble det fint vær og sol. Jeg tok et par bilder i Gudbrandsdalen.

Fra Gudbrandsdalen

Fortsatt snøflekker i åsene

 Turen tilbake gikk fint. Slektstreffet var svært interessant og kjekt å være med på. Det hadde ikke blitt noe av uten de fra slekta som ordnet med alt som skulle klaffe. En stor takk til dem. Det var utrolig å se den flokken som i utgangspunktet stammet fra våre besteforeldre.

En stor flokk
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar