onsdag 4. mai 2016

Om Italia, mai 2016, del 3

Da vi tok en langhelg i Roma i juni 2011, ble det den sjuende turen til Italia. På disse dagene så vi mye av den italienske hovedstaden. Mye historisk å se i den byen.

Ved Via Sacra

En dag syklet noen av oss rundt i Villa Borghese parken i strålende vær. Iblant tok vi pause på fortauskafeer, spiste og så på folkelivet. På bildet under ser vi to fra reisefølget som akkurat passerer Colosseum.

Ved Colosseum

På fortauskafe

I Villa Borghese parken

Tur nr. 8 til Italia var igjen i forbindelse med et cruise i august 2013. men først var vi noen dager i Lido di Jesolo. Det ble mye sol og bading for noen av reisefølget.

Dina og Hedda

Noen av oss dro på tur inn til Venezia, det er en by en aldri får nok av. Den er flott med alle kanalene og gondolene.

I Venezia

Alle liker mobilen

Etter de fine feriedagene i Lido di Jesolo, dro vi på cruise som gikk ut fra Venezia og kom tilbake dit.

På strandbar i Lido di Jesolo

Etter cruiset gikk vi på land i Venezia, og da hadde de fleste av oss nesten en hel dag i byen. Vi koset oss i den sjarmerende byen.

Unik by
I Venezia 2013

Det ble enda et cruise i Middelhavet, nå i 2014. Igjen gikk vi om bord i Italia, men denne gangen i Civitavecchia. Det ble da det niende besøket i landet. Første havnen var i Livorno en liten by i Italia.

I Livorno

Vi spiser is i Livorno

Som nevnt før er Sardinia en italiensk øy, dermed var vi innom italiensk territorium da vi besøkte en liten plass som het Porto Torres. Dette ble da det 10. besøk i Italia. Denne gangen gikk vi på land i Spania.

I Porto Torres

Det har blitt enda en tur til Italia, det var høsten 2015. Igjen skulle noen av oss på cruise, men først ble det et par dager i Venezia. Jeg synes det er like strålende å komme til Venezia hver gang. En spesiell atmosfære i den byen.

Fra Venezia 2015

På Markusplassen

Første havn vi kom til var i Italia. Da dro vi på tur til den spesielle byen Alberobello i provinsen Bari. Da cruiset var over, gikk vi på land i Venezia, men måtte da dra til flyplassen for hjemreise. Med denne turen har jeg vært 10 ganger i Italia som jeg synes er et spennende land å besøke.