mandag 10. oktober 2016

Helgebesøk i Stettin, oktober 2016, del 1

Vi dro til Stettin på fredag, men jeg må nevne været i dagene før vi dro. Strålende sol om dagen, men kjølig. Kveldene var flotte, først med voksende måne med fin himmel, men siste kvelden før vi reiste var himmelen et syn, rosafargen var enda skarpere en det som kommer fram på bildet.

En kveld

Neste kveld

Fredag reiste vi til Berlin og derfra kom bil fra Stettin og hentet oss. Etter en kort pause, kom hunden Aira med en pinne, la den foran oss og ville vi skulle leke med henne. Da vi ikke orket mer, la hun seg litt fornærmet ned.     

En kort pause

Hun har hentet pinnen

Aira er litt fornærmet

Nå skulle vi på en liten shoppingrunde, og jubilanten kjørte oss dit. Men om kvelden kom de gjestene som var på plass på hoteller i sentrum, til middag. En hyggelig kveld.

Noen gjester er kommet

Lørdag formiddag gikk jeg en tur rundt huset for å se hvordan trær og blomster hadde vokst, for det var stund siden jeg var her sist, og her var noen forandringer.

Ved inngangen bak huset
Ved paviljongen

Jeg gikk bortover mot bassenget og videre mot gangveiene bortover i hagen, jeg syntes det var fint tillaget.

Ved  bassenget

Videre bortover

Her var ikke helt ferdig

Lørdag var jubilanten i sving med siste finpussen på den store dagen. Men klokken 18.00 var vi på plass på Ricoria der selskapet skulle holdes.

Siste finpuss
Festbordet stod klart


Jubilanten på plass

Noen gjester var kommet
Anette kommer

Dette så lovende ut

Etter hvert startet folk å se hvor de skulle sitte, og inntok sine plasser.


Del 2 i morgen.












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar