lørdag 29. oktober 2016

Oktober 2016 snart over

Så er det rett før vi starter på andre høstmåned. Tiden går svært fort. Høstfargene er flotte. Men trærne er på vei og miste alt lauvet.

Utsikt fra verandaen

Søndag hadde jeg besøk av to damer som gav seg tid til å ta en søndagskaffe. Alt stod klart på bordet da de kom.

Søndagskaffe

Vi hadde hatt mange dager med trist vær overskyet og grått, men tirsdag ble det plutselig bra vær. Da  så jeg i himmelen igjen, og kveldshimmelen måtte foreviges.

Endelig på  tirsdag

Som nevnt er snart andre høstmåned over. Da jeg kom fra trening på torsdag, måtte jeg stoppe ved et tre som hadde mistet det meste av den gule pynten, den lå fint ved foten av stammen.

Høstfarger

I går, på fredag kveld, var jeg og et par andre fra familien som kunne komme, til middag for å feire Dina på etterskudd. Hun hadde bursdag tidligere denne måneden. Bildet under er tatt i 2002.

Nå 15 år

Først fikk vi servert kanapeer, et fat med reker og forskjellig godt på en seng av små agurker, og et fat med små kjeks med to sorter smøreost. Det smakte fortreffelig.

Godbiter

Så kom middagen med deilig steik, bakte poteter, grønnsaker og en god saus. Et nydelig måltid.

Middagsbordet

Nydelig mat

Stephen ved bordet

Senere ble det kaffe med gode kaker, og brun kake som bursdagsbarnet selv hadde bakt. Alt smakte meget godt.

Fristelser

Mor til bursdagsbarnet er en kunstner med fotoapparatet, noen eksempler henger her og der i huset, i stuen også. Jeg tar med bildet og avslutter med da jentene var brudepiker i et bryllup som ble holdt på Sardinia. Det var engelske slektninger som giftet seg. Det er noen år siden. Vi ser Dina fremst, så Hedda, piken til høgre er et søskenbarn. Det ble et hyggelig bursdagsselskap for Dina, på etterskudd.

Brudepiker







   


   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar