lørdag 7. november 2015

Første uken i november 2015

Som tida flyr. Vi er straks ferdig med første uka i siste vintermåned. Sist søndag bladde jeg om nest siste arket på kalenderne.

November

Jeg er fortsatt opptatt med bøkene til Ernest Hemingway. Nå leser jeg boka med tittelen: Nick Adams historiene. Flere mener at dette er blant det beste Hemingway har skrevet. Disse historiene skrev forfatteren før han fylte 30 år.

Boka

Søndag kveld ble det et spesielt flott lys på himmelen. Først så jeg det fra kjøkkenvinduet. Så inn i stua og ut på balkongen for å se det fra den sida. Senere gikk jeg ut for å beundre himmelen igjen. Det så ut som himmelen stod i brann.

I starten

Fra balkongen

Senere

Tirsdag ble det musikkstund. Da var jeg kommet til CD- en jeg kjøpte i Jordan i 2008. Det var fremmede toner, men jeg hørte gjennom hele platen. Jeg håper teksten ikke handlet om noe spesielt, titlene stod selvsagt på arabisk.

Coveret

Baksiden

Vi besøkte hovedstaden Amman i Jordan, og byen Akaba. Nede ved havna så vi over til Eilat i Israel. Akaba er omtalt i Bibelen som sier at det var her i Akaba kong Salomo fikk bygd båtene sine. 

Fra Amman

I Akaba

Neste jeg hørte gjennom ble kjøpt på Cuba. De som synger på CD- en holdt konsert for oss på et sted under rundturen på Cuba i 2009.

Coveret

Fra Havana

Gruppen som underholdt

På Cuba

Onsdag våknet jeg til strålende sol. Litt sener jeg så ut ble jeg litt forskrekket for alt var grått, plutselig på et blunk hadde skodda lagt seg. Det var ingen bombe at skodda kom, men at det kunne skifte så fort var utrolig.

Sett fra ene siden

Det var bare å ha opp persiennen


Torsdag fikk jeg det årlige heftet fra Herøy historielag. Det er fra kommunen på Sunnmøre der jeg bodde før jeg flyttet. Jeg er medlem i sogelaget, dermed får jeg tilsendt dette heftet hvert år. Alltid interessant stoff, jeg har alt startet å lese av artiklene. Ellers har det vært en rolig uke denne starten på siste høstmåned.

Heftet



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar