mandag 4. januar 2016

2016 har startet, januar 2016

Først litt om slutten på det gamle året. Første juledag kom litt snø, så det ble en liten smak av kvit jul. Det ble en rolig romjul, men tirsdag gikk jeg på kino i Sandvika. Jeg så filmen: Bridge of Spies. Den hadde gått en god stund på kino, og jeg var redd for at de skulle ta den fra plakaten. Interessant film.

Litt snø 1. juledag

På kino

Jeg fikk noen julekort denne julen også, særlig synes jeg det er flott å få julebrev der jeg får høre om hva familien har vært opptatt av i året som gikk, og hva ungdommene driver med. Ann Margreth som jeg er tante til og familien er flinke til det. Også julekort med bilder er kjekt å få, da ser jeg hvordan barna vokser til. Her er tantebarnet, Kristian, flink med det.

Julebrev med bilder

Julekort

Torsdag var nyttårsaften, og vi fra familien som kunne, samlet oss til feiring på Kolsås. Det var de siste timene av det gamle året, det nye året nærmet seg.

Hedda og Dina
  
En stille stund på tampen av året


Vertinnen og Hedda

Så ble det nydelig julemiddag igjen med alt tilbehør. Senere ble det kaffe, og kake som selvsagt hadde fyrverkeri en slik kveld.

Middagen klar

Dina med kaken

Mens vi ventet på at klokken skulle nærme seg 24.00, ble det mer godt å spise, nå kom kjeks, druer og flere typer oster. Temaet vi snakket om var: Hva er ditt nyttårsforsett?

Flere godbiter før midnatt

Så på med varmt yttertøy, for nå startet rakettene å fyke til værs. Været var bedre enn værmeldingene hadde spådd, derfor så vi raketter også et stykke borte. Jeg har feiret nyttår på Kolsås før, men aldri sett så mange raketter bli sendt opp i nærheten. Det var et fint lysshow å være vitne til. Det nye året kom med smell og fine farger på himmelen.

Fine raketter
 
Vi så raketter på avstand også


På verandaen

Det ble en fin feiring nyttårsaften med gode ønsker om et Gott Nyttår, med flotte raketter som smalt over hodet på oss. 2016 var på plass, alle håpet på det beste, selv om bildet særlig ute i verden ser mørkt ut. Senere så vi overføring i tv på Sky News da raketten ble skutt opp i London. Det var litt av en forestilling. Med andre ord en vellykket nyttårsfeiring. 

2015 er historie
  
2016 er på plass

1. nyttårsdag var grå med litt snø. Jeg startet det nye året med Nyttårskonsert fra Wien, det er tradisjon. Jeg satt klar foran tv 12.15, og den vakre salen kom på skjermen. Nydelig pyntet med blomster, men hvilket land som gav blomstene i år fikk jeg ikke med meg.

En grå start på 2016

En fantastisk konsertsal
 
Flott pyntet med blomster


Dirigenten var Mariss Jansons fra Latvia, en av verdens mest etterspurte dirigenter. Jansons var i flere år leder av Oslo Filharmoniske Orkester. Det ble en strålende konsert med innslag av guttekoret Wiener Sängerknaben, et av verdens beste guttekor. Innslag med ballett var det også, men det var nok bare vi tv- seere som fikk med oss.

Mariss Jansons dirigerte

Det berømte guttekoret

Innslag med ballett

En fantastisk konsert som ble starten på det nye året 2016. Så får vi håpe det beste for våre og for landet vårt. Så får vi se hva det nye året bringer oss.

En fin start på det nye året

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar