fredag 16. januar 2015

Midten av januar 2015

Nok en uke er nesten over og vi er halvveis i andre vintermåned. De fleste jeg snakker med synes at tiden går fort, til og med de unge. Været er ikke stabilt, det skifter ganske ofte, men sist helg kom en del snø. Bildet under er tatt mandag.

Det har snødd

Tirsdag var jeg som fortalt i Sandvika på kino. I Sandvika var grått, men ikke mye snø, i noen av trærne var ikke julelysene tatt av. Siden jeg så filmen The Imitation Game, har den norske regissøren av filmen, Morten Tyldum, blitt nominert til Oscar som beste regissør, det er første gang en norsk regissør har blitt. Filmen er nominert til flere Oscar, nå håper jeg at de får iallfall får en.

En kjempefilm

 Men grått i Sandvika

Nå er jeg nesten ferdig med en av bøkene jeg fikk i julegave. Tittelen er: Zahir, og er skrevet av den kjente forfatteren Paulo Coelho fra Brasil. Boken handler blant annet om vår jakt på visse verdier i livet, en jakt som ofte hindrer oss til å stoppe opp og tenke på hva vi egentlig vil, og hva som er viktig for oss. En god bok synes jeg.

Zahir

 Neste bok som også var julegave ligger alt klar. Det er: En sjøens helt, Skogsmatrosen. Boken er skrevet av Jon Michelet, og jeg gleder meg til å starte på den.

Neste bok 
  


I går snødde det nesten hele dagen, men snøen virket våt. Da jeg gikk til KI- senteret merket jeg at det var våt snø, klabbeføre og ikke særlig fint å gå. Skal jeg være ærlig er jeg alt lei av vinteren, og trærne jeg passerte så ut for å være enige.

Våt snø


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar