fredag 23. januar 2015

Uke 4 i januar 2015

Vi er på tampen av fjerde uken i januar, og her kommer et sammendrag av hva jeg har vært med på. Lørdag var jeg som fortalt på besøk i NRK på Marienlyst. Det var interessant med mye historie om radioens tid, og senere tv. Det første radiostudioet stod utstilt, utviklingen har vært enorm.

Mye historie

Utenfor NRK på Blindern

Søndag hadde jeg besøk av to damer fra familien som kom på visitt for vi skulle diskutere ting som skulle skje senere i uken, men de drakk søndagskaffe her.

Søndagskaffe

Mandag møtte jeg bursdagsbarnet inne i Oslo. Det var som fortalt vinterlig og kjølig på Aker Brygge.

Vinter på Aker Brygge

På The Thief på Tjuvholmen

   Jeg har også fortalt at vi dumpet opp i en demonstrasjon, men vi kom inn på delen der motdemonstrasjonen holdt til. Jeg tar ikke alvorlig slik roping og skriking mot en demonstrasjon som er lovlig. Voksne folk kan sette seg ned og diskutere saken. Derfor litt ablegøyer.

Slik på situasjonen

  Mandag hadde det snødd mye, og da jeg så ut på parkeringsplassen var folk i gang med å koste av bilene sine. Og da jeg senere på dagen gikk til KI- senteret var det et salig sørpeføre så jeg måtte vade meg gjennom.

Mandag morgen

 Sørpeføre

Torsdag dro tre av oss i familien til Sunnmøre for å delta i bisettelsen av en av mine svogere, og onkel til de andre to. Vi reiste fra Gardermoen tidlig om morgenen og landet i fint vær på Vigra. Der stod leiebilen klar.

Vi nærmer oss landing

 Etter høgtidelig bisettelse møttes familie og venner på Thon hotell i Fosnavåg til en samlingsstund. Det ble først smørbrød, senere kaker. Det var flott vær på Sunnmøre, men litt kjølig. De to bildene under er tatt fra bilen.

Utsikt fra Herøybrua

Ved brua

Vi var på vei til Hareid, og videre til Vigra for å ta et kveldsfly til Oslo. Jeg valgte også å være bare denne dagen på Sunnmøre, for jeg vil ta en tur dit i løpet av sommeren.

Her ved Ulsteinvik

Vi tok ferge til Sulesund, og på Vigra ble leiebilen levert. En halv time forsinket lettet vi med Norwegian fra Ålesund flyhavn med kurs mot Gardermoen. Etter en kort, men fin flytur landet vi på Gardermoen.  

Vi nærmer oss Gardermoen

I dag er det fredag og da jeg sjekket måleren i dag tidlig var det minus 12. Nå har det blitt litt mildere, og i skrivende stund sjekket jeg igjen, og nå er det krøpet opp til 9 minus. Så får vi se hva kommende uke vil by på.

Kaldt ute

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar