torsdag 29. januar 2015

På tampen av siste uken i januar 2015

Ser i dag tilbake på uken som snart er over, for i morgen tidlig drar jeg på helgetur. Det har kommet en god del snø i januar. Bildet under tok jeg sist fredag.

Nok snø

Lørdag laget jeg sitronkake. Tenkte jeg måtte starte å bruke av de små krukkene med dråper av ymse slag. I adventsgave fikk jeg et par krukker, og et par hadde jeg. Dråpene kan brukes både i kaker og desserter.

Søte, små krukker

 
Jeg fant en gammel oppskrift på sitronkake og hadde godt med sitrondråper i deigen. I oppskriften stod at kaken skulle stekes i en liten avlang form, etterpå kom jeg til at en større form kunne vært brukt.

Må bruke større form

 
I oppskriften stod ingen ting om at en skulle ha melis på kaken, men jeg tenkte at formkaker kan bli tørre, så jeg laget melis og hadde mange sitrondråper i og hadde på den kalde kaken. Så rev jeg litt sitronskall på toppen. Det smakte godt til lørdagskaffen.

Smaksprøve

Søndag var det flott vær her i området, så jeg gikk søndagstur. Det var solskinn og 5 minus, og fint snøføre på gangveiene. Mye folk nyttet det fine været til søndagstur.

Fint å gå på gangveiene

Tirsdag var jeg som fortalt på kino og så den russiske filmen Leviathan, en interessant og realistisk film. På vei tilbake mot busstasjonen måtte jeg bare stoppe på brua og se på alle svanene. En hel armada med svaner for svømmende, et flott syn.

Svaner på tur
 
I går fikk jeg endelig fatt i ramme til det fine bildet av Tjørvåg som jeg fikk med Grete, henne jeg gikk lange trimturer med før jeg flyttet. I dette flotte naturområdet gikk vi mange turer.                  
 
Bildet er nå hengt opp
 
 
Neste blogg mandag 2. februar.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar