søndag 21. juni 2015

3. uke i juni 2015

Ukene går. Sist søndag var jeg på åpningen av havnepromenaden ved Bjørvika, samt så den nye statuen av kong Olav V, men det har jeg fortalt om så jeg tar med bare et par bilder.

Skulpturer ved Bjørvika

Kong Olav V


Det har egentlig vært en rolig uke. Mandag var fint vær, særlig var kvelden utmerket.

Mandag kveld

Tirsdag på vei til hagesenteret passerte jeg svære busker med nypeplanter. På hagesenteret kjøpte jeg blomster som jeg plantet i den store krukken jeg har på verandaen. Håper de vi vokse seg store og dekorative.

Nypeplante

Krukken er klar

Tirsdag kveld gransket jeg alle de forskjellige typer skyer som dannet seg på himmelen, artig å studere.

Skyer

Onsdag var et drittvær uten like. Jeg tenkte ikke tanken engang på å gå ute. Skodde langt ned i åsene, skulle tro det var høst. Men fredag skinte sola igjen.

Dårlig vær

 
Endelig fint

Are Kalvø hadde som vanlig et innlegg i Aftenposten lørdag. Denne gangen var det det Donald Trump som fikk omtale. Jeg har oversatt til bokmål. Overskriften er: President, jeg er rar på håret. Han skriver at Donald Trump har historiens mest hysteriske hentesveis, og sier videre at nå er det mange vitser om sveisen på internett. For eksempel: We shall overcomb. Samt folk har lagt ut bilder av dyr som har samme hårsveis. Bildet under er av tegningen som ledsaget innlegget.

Hårsveis
 
I gårsdagens avis fant jeg også en notis om ville giraffer i Australia. En russisk forsker har i en ny studie funnet ut at ville kenguruer er venstrehendte. Han har sett at de bruker venstre hånd til å pusse nesen, til å brekke greiner, samt når de plukker blader. Så vet vi det.

Muligens venstrehendt

I går var jeg inne i hovedstaden, vi skulle nemlig spasere for å se på strøket Frogner. Det skal jeg starte å fortelle om i morgen. Men kan fortelle at nederst på Frogner på Solli Plass, måtte vi studere statuen av den legendariske engelske statsmannen Churchill. Den ble avduket av hans barnebarn i 1976.

   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar