lørdag 13. juni 2015

Halvveis i juni 2015

Tida går. Nå er vi nesten halvveis i første sommermåned. Storparten av denne uken kan vi ikke klage over været. Sist søndag så jeg de flagget fra barneskolen som ligger oppi høgda her. Jeg så på kalenderen som viste 7. juni, det var den datoen for 110 år siden at unionen mellom Norge og Sverige ble oppløst. Norge skulle stå på egne ben. Norge har klart seg godt.

Norge helt sjølstendig

Mandag var en gjeng av oss på treningskamp mellom Norge og Sverige. Det gikk over forventning med uavgjort 0-0. Men det har jeg fortalt om.

På treningskamp

Tirsdag fant jeg plass på datarommet til den lille suveniren jeg kjøpte i Romania. Der var mye fin keramikk å få kjøpt, men jeg skulle kun ha en liten suvenir. Det ble en liten mugge i keramikk som nå troner på en hylle sammen med andre suvenirer.

Suvenir fra Romania
 
Onsdag fikk jeg også handlet blomster, og fikk plantet dem i balkongkassa. Det har jeg også fortalt om. Men godt med alt som er gjort.

Blomstene på plass

Torsdag var også strålende vær. Dina kom innom rett fra skolen, hun fulgte meg ut på balkongen og fikk sett de nye blomstene. Men hun  skulle hjem og pakke, for fredag morgen skulle familien til London for å feire et brudepar.   

Dina på rask visitt

På ettermiddag på torsdag ble det for andre gang i år vask av både verandagulv, og av balkonggulv. Nå er de gullende rene og klar for sommersesong.

Verandagulvet skinner

Torsdagskvelden var også en nydelig kveld


I går på fredag var jeg på landskamp mellom Norge og Aserbajdsjan. En til fra familien var med. Det var landskampstemning alt før vi kom inn på stadion.

Ved stadion

Klokken 20.45 skulle kampen starte, men først skulle lagene stille opp og nasjonalsangene spilles.
Sangen til Aserbajdsjan hørtes ut som en svært sørgelig sang, sakte og trist. Da den norske kom, stod vi over 20 000 personer og sang med.

Sangene spilles
 
 
 
Det var en fin kveld for kamp, på ettermiddagen var det 21pluss. Kampen startet og det var stor stemning på tribunene. Men ingen skåringer til pause.

Stor stemning
 
Andre omgang startet og Norge presset, men klarte aldri å få ballen i mål. Norge burde hatt minst tre mål, for de hadde mange sjanser. Dermed endte det 0- 0. Det blir ett poeng til hver. Nå har de norske guttene særlig en ting å trene på, nemlig å treffe mål.

Uavgjort

Artig med fotballkamp, men det ble sent før vi kom tilbake. En fin kveld også i går. Jeg har tre lamper i balkongkassa, de har solcellepanel, to av dem lyser, men den ene nekter å gi et glimt fra seg. Den lyste også i starten, hvorfor den streiker nå er uvisst. Slik går nå dagene.

Kun to lyser
    

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar