mandag 8. juni 2015

Juni 2015, første sommermåned

Kalenderen viser at sommeren har startet. Mandag for en uke siden bladet jeg om også på kalenderen jeg fikk med slektninger fra USA som var på norgesbesøk i fjor. Dessverre var jeg bortreist, men jammen fikk jeg gave likevel. På kalenderen er mange fine motiv, for juni er motivet som vises under.

Motivet for juni

                      
 
 
 Tirsdag 2. juni var det fullmåne, men regn og overskyet. Heldigvis var jeg føre var og tok bildet kvelden før, da var månen så godt som fullvokst. Mandagskvelden var nemlig en flott kveld.

                       
 
 
Torsdag så jeg det var folksomt borete ved barnehagen. Jeg kom til at det måtte være sommerfest for ansatte, barn og foreldre.

Sommerfest?
 
 
Fredag klikket mobilen min og familien Byrne ble satt i sving. Hedda var primus motor med faren Stephen som støttespiller, ikke mange timer etterpå at alarmen gikk, kom Hedda og leverte mobilen min som nå fungerte som den skulle. Slik er det å ha redningskorps i nærheten.

Hedda

                                    
 
 
 Da jeg gikk en tur på fredag, så jeg at i hager som hadde syrintrær så var blomstene sprunget ut. Det lyste i flere valører av blå og lilla, samt av hvitt.

Syriner


Lørdag ble en innholdsrik avslutning på første uken i juni. Da dro jeg inn til Oslo ut på ettermiddagen og  møtte en fra familien. Vi dro først på galleriåpning, vernissage. Der gikk vi rundt og så på utstilling av foto, malerier og av kunstverk laget med tynn tusj.    

Besøk på utstilling

Tusj- arbeider

Interessant utstilling

Denne lørdagen var det musikkfest i Oslo, 30 forskjellige scener var rigget til ute på forskjellige steder i byen. Den første vi traff på var på Schaus Plass. Her var først en ung pike i sving med å synge og spille gitar, så kom en ung dame til på neste sang, hun spilte cello, den første skiftet nå til trekkspill. Vi hørte litt på dem, men spaserte videre.

Unge piker underholder
 
 
 Denne ettermiddagen var det storkamp mellom Rosenborg og Vålerenga. Vi gikk til en fotballpub på Grünerløkka, der var mye folk og kampen hadde begynt. Vi fant plass, spilte ingen rolle hvor vi satte oss for det var tv- skjermer overalt. Det endt med at Rosenborg vant 2- 1.

På fotballpub
 
 
 Etter kampen ruslet vi videre og gikk over Eventyrbrua. Der beundret jeg Peer Gynt. Da vi kom til Youngstorget var der Thai- festival. I nærheten var også en scene, der var et rockeband i sving.

På Eventyrbrua

Thai- festival
 
 
Rett ved spilte et Rockeband

 
Sola var nå kommet skikkelig fram, det var flott vær og masse folk ute i gatene.
 
 
 
På Karl Johan var karneval. En gjeng fra Sør- Amerika gjøglet og danset i gaten.
  
 
 
Karneval 

 
 
Jeg måtte beundre alle de blå blomstene ved Karl Johan.
 
 
Det ble en alle tiders ettermiddag i hovedstaden.
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar