fredag 19. juni 2015

Om kaffeslaberas og Tea Party, juni 2015, del 3

Sommeren 2012 kjørte mange fra familien samlet i USA. Vi var tre biler sammen og startet i San Francisco og avsluttet i Las Vegas. Vi kjørte den kjente ruten Big Sur i California. En dag stoppet vi for kaffepause i det kjente hotellet Madonna Inn. Der var virkelig en spesiell innredning.

I Madonna Inn

All innredning var i valører av rosa. Til og med kakene var i rosa, og kakestykkene var enorme. Her tok vi kaffepausen denne dagen. Dette ble et minneverdig stopp.

Svære kaker

Kaffepause i Madonna Inn

I november 2012 dro noen av oss på helgetur til Manchester. Den ene dagen var jeg bursdag og det passet med Tea Party i restauranten i et eksklusivt varehus. Restauranten lå så høgt oppe at utsikten var utmerket. Det ble god te og nydelige kaker.

God utsikt

Godt med te og kaker

Februar i 2013 ble ny helgetur til England, men nå til hovedstaden London. Der ble det også tea party, denne gangen på det fornemme hotellet Landmark. Det ble også en hyggelig stund.

Hotell Landmark

Kjekt med tea party

Vi dro på tur til Singapore i november 2013. En dag besøkte vi området ved Marina Bay Sands, det er knyttet til komplekset vi ser under.

Et kjent kompleks i Singapore

Her besøkte vi den flotte hagen som lå der. Etterpå var vi oppe i komplekset der det var masse kafeer å velge mellom. Vi bestemte oss for en, og der drakk noen av oss kaffe og spiste lekre kaker.

Fargerikt område

Kaken smakte

I juni 2014 var jeg på en ukes tur til New York sammen med flere fra familien. En dag vi hadde shoppet en del, tok vi en kaffepause ute i det fine været.

Godt med en kaffe

I juli 2014 var jeg på to reiser i juli. Først en ukes rundtur alene i Skottland, men sammen med mange i et reiseselskap. Det ble en flott tur og mye å se, men her vil jeg ta med besøket i et av de mest kjente whisky- distriktene med omvisning i et kjent destilleri. Da omvisningen var over, hadde jeg mer lyst på en kopp kaffe enn whisky.

Kaffen smakte

I slutten av juli måned samme år, 2014, dro flere fra familien på cruise i Middelhavet. På et cruise er det som kjent masse god mat, og skulle en drikke kaffe var det masse fristelser. Da er det nesten umulig å velge bare en kake.

Vrimler av godbiter på cruise

Mitt valg denne dagen til kaffen

30. august i 2014 ble Hedda konfirmert i Bryn kirke. Første bildet viser konfirmanten, foreldre og tilreisende fra England og Danmark. Det ble stor feiring med middag og senere kaffe. Masse kaker å velge i. Norske gjester koset seg også.

Hedda med slekt utenfor kirken

Også norske gjester

Bare å velge til kaffen

Konfirmantens kake

Jula 2014 feira vi som bor her i området på Kolsås. Vi kom til en julepyntet stue der pakkene lå klar under juletreet. Det ble en god julemiddag, og flere godsaker til kaffekosen. En hyggelig julefeiring.

Jul i stua

Kaffebordet klart

Jeg avrunder om dette temaet med to bilder tatt i Marrakech. Vi var på en langhelg dit i februar nå i år, 2015. Vi sjekket inn på hotell Les Borjs de la Kasbah. Vi ble ved ankomsten budt på te ute i en sofagruppe på patioen.  En eksotisk mottakelse.