fredag 21. juli 2023

Fine julidager

 Da er vi i gang med andre del av juli, og været kan vi ikke klage på, men litt for varmt noen dager, og litt av noen byger da det endelig kom regn. En søndag hadde jeg besøk av et par damer til lunsj.

Søndags-lunsj


Dette var 9. juli, og da damene var gått, og senere på kvelden var et nydelig vær. Først tok jeg bilde fra balkongen, men senere på kvelden tok jeg fra verandaen. 

Først fra balkongen

Senere fra verandaen

11. juli skiftet været, og det ble noe regn. Første bildet ble da tatt fra verandaen. 12 juli om kvelden tok jeg bilde fra balkongen, da var det bra vær, men skyer.

Blidet tatt fra verandaen

 Dagen etter fra balkongen


Når jeg går til senteret jeg handler matvarer, går jeg først på fortauet langs hovedveien, men på tilbaketur liker jeg å gå snarveien tilbake. Og der står benker å ta en hvil på tilbaketur. Men jeg liker også å sitte der for å se på naturen og ting som skjer. 

Her står to benker

Da jeg gikk der i går, kom jeg forbi en fugl som tok en pause på marken, der gikk den og nippet her og der, og den var ikke redd. Jeg tror det var en tyrkerdue, for de hører jeg stadig synger på sin spesielle måte.

Fuglen som ruslet på engen


I går-kveld ble det en fin kveld igjen, og jeg tok bilde fra balkongen, men sener på kvelden tok jeg bilde fra verandaen. Så får vi se hva siste delen av juli har å by på.

Fra balkongen
Fra verandaen






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar