søndag 30. juli 2023

Juli 2023 er snart over

 Siste dagene i juli har vært bra vær, men dager med hissig regn, temperaturen har vært for det meste rundt 20 grader. Lørdag 22. juli var jeg til middag hos familie, og da ble det servert en nydelig rett som var stekt i ovnen. Senere ble det dessert med frukt og snacks. 

Nydelig ovnsrett

Senere frukt og snacks

Tirsdag 25. juli så jeg ut på en litt dramatisk himmel på veranda-siden. Det var mørke skyer, jeg håpet det ikke kom lyn og torden. Men senere på kvelden så jeg fin himmel fra balkongen.

Mørke skyer

 Senere flott himmel

Torsdag stod jeg på balkongen og studerte noen fugler i toppen på et tre, Det var ikke skjor eller kråke, jeg lurte på om det var tyrkerdue, men er ikke sikker. 

Fuglen

Fredag  bød jeg på skalldyr, jeg gjorde alt klart, så satt jeg på verandaen og ventet på gjestene. Da ble det underholdning på himmelen. Flere var ute og luftet seg mellom skyene.  At de våger, tenkte jeg.  

Her svever en på himmelen


Så kom gjestene, noen hadde med en flott blomsterbukett, som ble fikset og satt i en blomster-vase. Bordet stod klart og ventet på gjestene. Men Joni satte seg på verandaen og så på omgivelsene.

Bordet er klart

Flott blomsterbukett

Joni ser på utsikten

Først ble det spist skalldyr med tilbehør. Senere ble det kaffe med is, en skål med forskjellig frukt og små kaker for den som ønsket å smake på det. Det ble en koselig samling med prat rundt bordet.

Først skalldyr

Så litt dessert


Etter gjestene var dratt, og de led ut på kvelden, ble det en flott himmel og månen pyntet opp, det ble en fin kveld, men nå synger juli på siste verset.

En flott julikveld

 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar