tirsdag 25. juli 2023

Reise i Sør-Afrika, del 3

Hotellet vi bodde på hadde et eget stort privat område med flere typer ville dyr. Her dro vi også ut på safari i jeeper for å se på områder. Stedet het Hluhluwe Game Reserve. Hvi dro på safarir før frokost for å se på området

Utenfor hotellet klar for safari

Så startet safarien, først så vi flere gnuer

Så et nesehorn

Vi s i sjiraffer med de lange halsene

Så også bøfler

Vi kjørte tilbake til hotellet og spiste frokost. Nå skulle vi besøke en zululands-by for å se hvordan deres liv var. Dette var en oppbygd landsby for å vise hvordan live hadde vært, og fortsatt var i flere landsbyer. Her så vi medisinmannen, Etter omvisningen spiste vi lunsj i byen, og til slutt zuludans.

Medisinmannen

Vi spiste lunsj der
Så ble det zulu-dans

Nå skulle vi videre å se St.  Lucia, et av Afrikas største og mest severdige marina reservat. Vi gikk om bord på en båt son kjørte på elven.. Der var flere flodhester, og krokodiller, jeg så et digert beist som låg oppe ved sjøkanten og slappet av. Det var litt skummelt, så jeg var glad da sjø-turen var over.

Flodhestene var ganske nær

Diger krokodille på land

Solen var på vei ned da vi var ferdig med turen for dagen, og vi kjørte tilbake til hotellet. Nå skulle vi ta en pause, så ble det middag på hotellet. Her skulle vi være en natt til.

Kveldsolen på var på vei ned

Klar for middag

Onsdag morgen 6. oktober , sjekket vi ut fra hotellet, kursen ble nå satt mot Durban, nå skulle vi passere et malariaområde. Vi passerte mye skog også eukuluptus-skog, men også dyrket mark. Vi kjørte  sørover gjennom Kwa Zulu Natal. Vi kjørte også gjennom oppdyrket område. Så nærmet vi oss Durban Vi stoppet først ved en stor park. Der skulle  vi rusle privat, en utrolig fint tillaget park. Først så vi en sjø med fugler, så gikk vi blant utrolig flotte blomster,

Også dyrket mark

Flott vann med fugler

Nydelig  blomster

Flotte røde blomster

Nå ble vi kjørt en runde i byen, vi fikk ikke spasere i byen alene. Durban er Sør- Afrikas tredje største by med rundt 2,3 millioner innbyggere. Vi gjorde et stopp ved et kjøpesenter, Der var en stor plass ved siden av, og der så ut for å være noe so foregikk. Noen sa de trodde det var en form for gudstjeneste.

Fra Durban

Kanskje en gudstjeneste

Nå ble vi kjørt til flyplassen, for vi skulle bli med fly til byen  Fort Elisabeth Der vi skulle overnatte. Det ble en grei flytur, da alt var klart, ble vi kjørt til hotellet og sjekket. inn. Neete morgen så jeg ut vinduet fra rommet i 10.etasje til fine omgivelser. Nå skulle vi først til frokost.